Rynek Infrastruktury
Fragment autostrady A4 od węzła Rzeszów Zachód do węzła Rzeszów Centralny miał być gotowy w grudniu 2011 roku, jednak ze względu na złe warunki pogodowe, GDDKiA zgodziła się przesunąć termin na luty tego roku.
W maju 2012 roku inwestor zerwał umowę z wykonawcą tego odcinka – firmą Radko, której udało się zrealizować tylko połowę prac. Nowy wykonawca będzie wybrany wkrótce, a termin składania ofert upływa na początku października. Wcześniej planowano otwarcie ofert we wtorek, jednak wykonawcy zadali wiele dodatkowych pytań.
Poza wydłużeniem czasu na składanie ofert, GDDKiA przedłużyła termin wykonania prac z 8 na 14. Oznacza to, że jeśli umowa zostanie podpisana w przyszłym tygodniu, A4 w rejonie Rzeszowa powstanie nie wcześniej niż wiosną 2014 roku. Jest to termin o 2,5 roku dłuższy niż zakładał kontrakt z firmą Radko.
Na 2014 rok planowane jest także otwarcie odcinka autostrady A4 z Rzeszowa do Jarosławia. Z kolei odcinki z Dębicy do Rzeszowa o długości 32,7 km i z Jarosławia do Radymna o długości 24,5 km będą oddane do użytku do końca tego roku. W połowie 2013 roku otwarcie A4 deklaruje wykonawca odcinka z Radymna do Korczowej.
Największą niewiadomą są losy autostrady między Tarnowem i Dębicą, gdzie roboty nie są prowadzone od wielu tygodni. GDDKiA zerwała umowę z Hydrobudową, która wykonała prace w połowie. Teraz wybrany zostanie nowy wykonawca.